Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

PRIREZ OPĆINE IVANKOVO – informacija za javnost

Zakon o lokalnim porezima govori i o prirezu i propisuje koliku stopu prireza općina/grad može uvesti. Općine su imale ograničenje do 10% uvesti stopu prireza.
Prirez je, dakle, nenamjenski prihod koji u cijelosti pripada jedinici na čijem području je prebivalište obveznika plaćanja prireza.
Odlukom o općinskim porezima Općine Ivankovo uveden je prirez porezu na dohodak po stopi od 10%, a poslove u vezi utvrđivanja i naplate poreza na dohodak obavlja Porezna uprava.
Obveznici plaćanja poreza na dohodak su porezni obveznici koji ostvaruju dohodak od nesamostalnog rada (plaća, mirovina), dohodak od samostalne djelatnosti, dohodak od imovine i imovinskih prava, dohodak od kapitala i drugi dohodak.


Što se tiče ukupnog prihoda Općine Ivankovo koji ona ostvaruje prirezom, donosimo kronologiju ukupnih prihoda Proračuna iz prireza od 2017. do 2022. godine.
2017. godina – prihod Općine Ivankovo od prireza: 364.858,48 kn
2018. godina – prihod Općine Ivankovo od prireza: 562.492,58 kn
2019. godina – prihod Općine Ivankovo od prireza: 716.232,84 kn
2020. godina – prihod Općine Ivankovo od prireza: 800.918,45 kn
2021. godina – prihod Općine Ivankovo od prireza: 732.405,12 kn
2022. godina – prihod Općine Ivankovo od prireza: 822.150,15 kn što npr. u ovoj godini čini svega 3% svih prihoda Proračuna Općine Ivankovo.
Upravo je iz ove kronologije prihoda iz prireza vidljivo kako se radi o vrlo malo sredstava koja čak ne mogu pokriti ni primjerice jednu godinu jednokratne naknade za troškove studiranja svih naših studenata s područja Općine Ivankovo, a kamo li nekakve veće projekte i tekuće potrebe, stoga smatram da sve insinuacije kako Općina ubire i troši novac naših mještana u svoje privatne ili neke druge svrhe nemaju smisla, nego proizlaze iz čistog nepoznavanja činjenica, načina rada, zakona, a sve u svrhu politikanstva, odnosno narušavanja ugleda Općine Ivankovo u svrhu samopromocije ili ostvarivanja osobnih i političkih interesa.
Međutim, od 01. siječnja 2024. započinje porezna reforma Vlade RH u kojoj se glavnina mjera koje poduzima tiču isključivo općinskih i gradskih proračuna.
Jedna od njih je ukidanje prireza što prisiljava općine i gradove da navedene gubitke nadomjesti, ili povećanjem stope poreza na dohodak, ili povećanjem cijene komunalne naknade i sl.
S druge strane, smanjuje se osnovica za izračun poreza na dohodak, povećanjem visine osobnog odbitka, što će također dovesti do smanjenja prihoda u gradskim i općinskim proračunima.
U svakom slučaju, hvaliti se poreznim rasterećenjima, a koja se financijski ne tiču onih koji ih uvode je dvolično i nepravedno prema građanima RH, dok se financijske poteškoće prepuštaju općinama i gradovima koji su zapravo, bez mogućnosti izbora, većinski nositelji najavljene porezne reforme.
Vlada naime daje „slobodu“ općinama da povećaju porez na dohodak za 2%, čime se, u konačnici, smanjuje općinski prihod jer tih 2% ne mogu nadoknaditi gubitak poreznog prihoda i prihoda od prireza koje smo do sada imali.
Kako navode, Vlada želi općinama i gradovima dati veću atraktivnost, a u osnovi smanjuju prihod općinama i gradovima.
Atraktivnost nije išla u smjeru da se poveća udio općine u raspodjeli poreza na dohodak (npr. da veći dio ide općinama i gradovima) nego prisiljavaju općine da, ukidanjem prireza, povećaju stopu poreza na dohodak na maksimalnih 22% ili da nadomjeste gubitak povećavanjem drugih cijena i usluga, kako bi se, poglavito slavonske općine, mogle suočiti sa ionako nestabilnom gospodarskom situacijom te trenutnim inflacijskim pritiscima.

Skip to content
Općina Ivankovo
Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.